FamilyDentalCareClinic 30

Abcesul dentar – cum tratăm această afecțiune?

CE ESTE ABCESUL DENTAR?

Abcesul dentar este o infecție bacteriană acută care se dezvoltă în zona rădăcinilor dentare. Se caracterizează prin umflarea gingiilor și este însoțit de o durere puternica, stare febrilă și dificultăți de mestecat. Această afecțiune, lăsată netratată, poate duce la complicații grave.

TIPURI DE ABCESE:

• Abces periapical: este situat la capătul rădăcinii dintelui, si este favorizat de existența unor carii dentare netratate care favorizează infecția bacteriană în interiorul dintelui, ceea ce duce la necroza nervului. Abcesul apical poate fi cauzat și de o fractură a unui dinte sau de un tratament de canal (endodontic) incomplet sau incorect.
  • Abces parodontal: este localizat în țesutul gingival, lângă osul alveolar. Este cel mai adesea o complicație a unui buzunar parodontal netratat.
  • Abces gingival: localizat pe gingie, se dezvoltă ca urmare a unui traumatism sau a unei boli a gingiilor.

SIMPTOMELE abcesului periapical:

• Durere severă, pulsantă, locală și senzație de căldură la nivelul dintelui afectat;
  • Durere care radiază spre: maxilar, urechi, gât, de aceeași parte cu dintele afectat;
  • Umflarea gingiilor și a feței;
  • Un gust neplăcut în ​​gură și respirație urât mirositoare;
  • Sensibilitatea dinților la cald sau la rece;
  • Durere la masticație;
  • O posibilă prezență a febrei;
  • Dificultăți la deschiderea gurii;
  • Dificultăți la înghițire;
  • O creștere a ganglionilor limfatici.

SIMPTOMELE abcesului parodontal:

• Înroșirea și umflarea gingiilor;
  • Scurgere purulentă între gingie și dinte;
  • O respirație urât mirositoare, persistentă;
  • Posibilă mobilitate dentară.

SIMPTOMELE abcesului gingival:

• Se formează o pungă de puroi în gingie;
  • Zona afectată este foarte sensibilă, foarte inflamată;
  • Sângererarea;
  • Gust amar în gură.

TRATAMENT pentru abcesul dentar

Abcesul dentar nu este o afecțiune care trece de la sine, de aceea cel mai important lucru este să vă prezentați de urgență la medicul dentist, dacă credeți că aveți un abces, fie că este periapical, parodontal sau gingival.

Medicul dentist va evalua tipul de afecțiune și va oferi tratament pentru abcesul dentar de urgență precum și un tratament pentru abcesul dentar cu medicamente, pentru a calma durerea și pentru a preveni răspândirea infecției.

Dacă abcesul dvs. este periapical, managementul de urgență poate include drenajul puroiului colectat, deschiderea părții interne a dintelui și prescrierea de analgezice și antibiotice. Pentru tratarea permanentă a dintelui, medicul dentist vă va sugera să continuați cu un tratament al canalului radicular (devitalizare) sau o reluare a tratamentului dacă dintele dvs. a fost deja devitalizat. Acest tratament endodontic poate fi efectuat în aceeași zi sau în timpul unei a doua întâlniri, în funcție de tabloul clinic. Dacă dintele este foarte distrus sau infecția prea avansată, medicul dentist poate fi nevoit să ia în considerare extracția dintelui afectat.

Dacă abcesul dumneavoastră este parodontal, tratamentul imediat va depinde de stadiul abcesului dumneavoastră. În faza acută, medicul dentist poate continua drenajul acestuia și prescrierea de antibiotice pentru a reduce infecția. Apoi, ca o a doua etapă, medicul dentist va trebui să ia în considerare îngrijirea bolii parodontale pentru a elimina buzunarele parodontale. În cele mai grave cazuri, cu pierderea osoasă prea mare, se poate lua în considerare extracția dintelui afectat.

COMPLICAȚII ÎN LIPSA unui TRATAMENT pentru abcesul dentar

Un abces dentar lăsat netratat poate duce la o serie de complicații:

• pierderea dintelui;
  • infecție a sinusurilor;
  • sepsis (descărcare bacteriană mare în sânge cu consecințe potențial dramatice);
  • endocardită;
  • angina Ludwig, aceasta reprezintă infecția zonei sublinguale (infecție gravă a căilor respiratorii);
  • poate provoca osteomielita, adică infectarea oaselor.

CUM PUTEM PREVENI APARIȚIA UNUI ABCES DENTAR ?

Pentru a preveni apariția unui abces dentar, medicul dentist vă sfătuiește să:

• aveți grijă să mențineți o igienă orală excelentă: 2 până la 3 spălări de dinți pe zi, utilizarea zilnică a aței dentare și controale periodice la medicul dentist.
  • renuntați la fumat pentru a avea grijă de gingiile dvs;
  • adoptați o dietă sănătoasă, fără multe zaharuri;
  • tratați cariile și bolile parodontale imediat ce apar primele simptome.